Nieuws

Alle nieuwsitems

Door Grete Remen op 19 januari 2018, over deze onderwerpen: arbeidsmarkt, Economie, Ondernemen, Oneerlijke handelspraktijken

Stakingen, politie interventies en een uitvaart. Ongetwijfeld niet de spraakmakende reclame waar de deeleconomie zo graag mee uitpakt. Op minder dan een week tijd werd de waarheid achter Deliveroo, Airbnb en Uber opnieuw pijnlijk duidelijk. Geen nood, onze minister van Digitale Agenda twittert volop …

Door Grete Remen op 8 januari 2018, over deze onderwerpen: Economie, Ondernemen, Oneerlijke handelspraktijken

De vrije markteconomie moeten we blijven verdedigen.  Vrije concurrentie draagt bij tot ondernemen, het stimuleert de economische realiteit. Ik ben voorstander van vrije mededinging maar niet ten koste van alles. Anders krijg je survival of the fittest, waarin alleen de grootsten de dans leiden en …

Door Grete Remen op 4 januari 2018, over deze onderwerpen: Economie, Handelsvestigingsbeleid, KMO-beleid, Ondernemen

Met een fiscaal cadeau wil minister Bart Tommelein de groeiende leegstand van winkels een halt toeroepen. Vlaams parlementslid voor N-VA Grete Remen vindt het weinig meer dan een halfbakken maatregel en pleit ervoor om lokale ondernemers meer slagkracht te geven. Gisteren begonnen de solden. Een …

Door Grete Remen op 21 december 2017, over deze onderwerpen: Economie, Ondernemen

  In het verkeer gelden regels. De verscheidenheid aan verbodsregels, gebodsregels, veiligheidsvoorschriften en gedragsregels zijn voor iedere weggebruiker hetzelfde. Nogal logisch, stel je even voor: jij rijdt met een rode wagen en mag 100 km/u rijden in de bebouwde kom terwijl je buurvrouw met de …

Door Grete Remen op 20 december 2017, over deze onderwerpen: e-commerce, Economie, Ondernemen

'We hebben te lang toegestaan dat outsiders de kaas van het brood komen eten van onze retailers' 'Bedenk voor je online bestelt', schrijft Grete Remen. Ze roept consumenten op voor de kerstaankopen een nationalistische reflex te tonen, en bij Belgische webshops te kopen. Bij Kerstmis wil …

Door Grete Remen op 19 december 2017, over deze onderwerpen: e-commerce, Economie, KMO-beleid, Ondernemen, Oneerlijke handelspraktijken

Vijf CEO's van grote Belgische bedrijven hebben er genoeg van dat we automatisch naar buitenlandse webwinkels surfen om onze cadeautjes te kopen. Met een gezamenlijke kerstboodschap willen ze de consument bewust maken van zijn koopgedrag en overtuigen om bij Belgische webshops te bestellen. “Wie …